Mit tegyen egy hotel a rezsidémonnal szemben?

Egyáltalán: tenni kell valamit egy hotelnek a rezsidémonnal szemben? Meggyőződésem, hogy igen, ellenkező esetben nagyon rövid időn belül lehúzhatja a rolót. Most, hogy ezt tisztáztuk, adja magát a következő kérdés? Mit tegyen? Természetesen takarékoskodjon az energiával, ez magától értetődő. De tehet-e még mást is?

Igen. Meneküljön előre. Radikálisan növelje a vendégek számát, a foglaltságot. Ehhez pedig radikálisan növelje a weboldalának a látogatottságát. Ha szükséges, teljes egészében dobja el a meglévő, nem vonzó és nem mobilbarát honlapját. Erről szól ez a mostani cikkem. Hogy a mi szállodánk mit tett, amikor megkapta az első emelt összegű gázszámlát.

Megkerestünk egy szakértő csapatot, a Keresőben Első céget. Indulásképpen egy weboldal auditot kértünk, ami siralmas eredménnyel zárult. Ezen a weboldalunk lényegében minden ponton elvérzett. A javaslatuk egy teljesen új alapokra helyezett weboldal volt. Kaptunk tőlük egy 10 pontból álló kérdőívet, amelyet az alábbi linken értünk el: https://keresobenelso.hu/weboldal-keszites.html

A hotelünk igazgatója összerakott egy projekt teamet a részünkről. Ebben helyet kapott a marketingesünk, az értékesítési vezetőnk és jómagam. A kérdőív minden kérdésére nagyon részletes választ adtunk. A következő lépésben kaptunk a Keresőben Elsőtől egy árajánlatot, benne egy nagyon részletes megvalósítási tervvel. Ennek az első üteme egy új weboldal volt, de ennél sokkal többről szólt az anyag. Egy komplex marketing terv volt, amelyben minden eszközt egyetlen célnak rendeltek alá: a több vendégnek. Természetesen szerződést kötöttünk és egyre lelkesebbek és bizakodóbbak voltunk a jövővel kapcsolatban. Ha a rezsidémon egy hétfejű sárkány, akkor a Keresőben Első pedig Excalibur varászlatos kardja volt a kezünkben, amellyel felülkerekedünk a bestián.

A régi weboldalunk valóban kuka lett, de helyette kaptunk egy olyan oldalt, amely:

  • egyértelmű céllal jött létre. A látogatókat megragadja és kézen fogva tereli végig az egyes aloldalakon, egészen a foglalás képernyőig,
  • vonzó, barátságos és áttekinthető. Nincsen 5 logikai szint mélységű aloldal struktúra, nincsenek eldugott menüpontok, sem pedig apró betűs részek. Megtalálható, egyszerű és egyértelmű minden információ,
  • természetesen reszponzív, gyorsan betöltődik desktop gépen és tableten, mobilon is,
  • tele van jó tartalmakkal. A hotel esetében a korábbi oldalon lévő tartalmakat én hoztam létre. Azt hittem, hogy jól csinálom. Most kellett szembesülnöm azzal, hogy korántsem. A Keresőben Első szövegírói megmutatták, hogy milyen egy jó marketing cikk, amelyet a keresőrobotok is szeretnek,
  • támogatja az online foglalási lehetőséget, a motorja pedig össze van kapcsolva több külső szállásajánló szolgáltatóval.

Szóval teljes sikertörténet az új weboldalunk. A törzsvendégeinktől számos pozitív visszajelzést zsebeltünk be. De ami a legfontosabb: amióta az új weboldalunk élesítésre került, valóban egyre több az érdeklődőnk és a vendégéjszakánk is.

Az egyik közeli régióban van egy partner szállodánk, nekik is feltűnt, hogy az uborkaszezonban, azaz januárban is mennyire jó foglaltsági adatokkal rendelkezünk. Megkérdezték, hogyan csináljuk. Átküldtem nekik a Keresőben Első kérdőívét: https://keresobenelso.hu/weboldal-keszites.html

Azt javasoltam, hogy első körben gondolják át a válaszokat, majd vegyék fel a kapcsolatot a Keresőben Első szakembereivel. És mindenben hallgassanak rájuk.